Case study: SEO – Klinika w Katowicach
Pozycjonowanie nowo powstałej strony kliniki medycyny alternatywnej w Katowicach

2000 fraz w top 10
i zbudowanie autorytetu eksperckiego
Tematy medyczne, szczególnie te, które realnie wpływają na zdrowie potencjalnych pacjentów, nigdy nie są w SEO łatwe. Musimy opierać się na danych, dowodach i badaniach, nie ma tu miejsca na słynne “lanie wody”. Z takim właśnie podejściem zacząłem działać nad projektem kliniki medycyny alternatywnej w Katowicach.
Po utworzeniu strony (wcześniej był tylko landing page) zacząłem tworzyć obszerny content plan w celu wypełnienia strony wartościowymi treściami dotyczącymi usług, jak i informacji na temat dostępnych metod leczenia, chorób, problemów zdrowotnych. Wspierał mnie w tym ekspercki zespół po stronie klienta, z którym udało nam się stworzyć setki artykułów informacyjnych oraz zbudować wysoki autorytet, z którego mogły czerpać inne strony.
Dzięki konsekwencji podczas współpracy udało się pozyskać ponad 2000 fraz w top 10. W 2022 strona przeszła modernizację, pozwoliło to na uzyskanie kolejnych wzrostów poprzez poprawę kodu strony oraz nowe możliwości dotyczące umieszczania contentu.
W pierwszej połowie 2023 roku zakończyliśmy współpracę z klientem, strona w późniejszym czasie przeszła kolejną modernizację oraz została znacznie rozbudowana o kolejne działy usług (medycyna estetyczna), co w dłuższym okresie czasu (aż do dzisiaj) pozwalało jej na stabilny wzrost.
Kluczowe problemy
- Brak rozbudowanej strony internetowej
- Zerowy autorytet w Google
- Problematyczna branża
- Bardzo wysoka konkurencja, przez którą trzeba się przebić
- Niskie budżety klienta (start praktycznie od 0)
Lista wykonanych czynności
- Nadzorowanie powstania pierwszej strony
- Zbudowanie content planu na pierwsze pół roku intensywnych działań oraz późniejszy okres czasu
- Współpraca z zespołem lekarzy piszących treści – koordynowanie powstawania treści
- Pozyskiwanie wartościowych linków ze stron z wysokim autorytetem
- Optymalizacje techniczne na stronie
- Reoptymalizacje treści na stronie po wdrożeniu
- Nadzorowanie budowy kolejnej strony, w tym – mapy przekierowań, przenosiny treści, wymagania techniczne nowej strony
- Budowanie prywatnych zaplecz do strony