Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie na frazy z nazwą lokalizacji, które sprawdzi się szczególnie wtedy, gdy oferujesz usługi na danym obszarze lub w jego najbliższej okolicy.
Swoją przygodę z marketingiem oraz stronami internetowymi rozpocząłem w okolicach 2014 roku. Zaczynałem od tworzenia prostych blogów, następnie stron w oparciu o najpopularniejszy (wtedy) silnik, czyli Joomla. Z czasem, dzięki byciu konsekwentnym, udało mi się opanować ten system na tyle, aby tworzyć pierwsze, komercyjne projekty.
W 2015 roku zacząłem interesować się marketingiem internetowym. Jako że tworzenie stron i marketing są niejako powiązane, była to naturalna kolej rzeczy, jeżeli chciałem poszerzyć swoją wiedzę o to, jak budować strony, aby były efektywne. Zacząłem od eksperymentów oraz dużej ilości treści, którą przyswajałem z poradników, książek oraz od innych osób, które interesowały się podobnymi tematami.
W roku 2016 zacząłem prowadzić swoje pierwsze poważniejsze projekty dla firm. Większość z nich była prowadzona na zasadzie nauki, dlatego też poza budżetem klientów na linki i teksty, nie pobierałem opłat. Sama nauka (co działa, a co nie) wystarczała, aby dalej interesować się tematem.
Kolejne lata spędzałem na nauce SEO, kampanii płatnych Google oraz pierwszych przymiarkach do nowego systemu zarządzania treścią. Zacząłem tworzyć pierwsze strony na WordPressie, czyli silniku, który towarzyszy mi do dzisiaj i jest jednym z moich ulubionych, jeżeli chodzi o strony internetowe, jak i pozycjonowanie.
W 2019 roku rozpocząłem pracę na etacie jako specjalista SEO. W czasie kilku lat pracy udało mi się prowadzić dział, który sukcesywnie budował widoczność dla wielu klientów. Zajmowałem się tworzeniem stron internetowych, sklepów e-commerce oraz, w największym stopniu, pozycjonowaniem ich (odpowiadając za przygotowywanie ofert, optymalizacje techniczne, pozyskiwanie linków, audyty, content plany, współprace z copywriterami, kampanie płatne Google i Meta oraz ogólną obsługę klienta). W międzyczasie zajmowałem się także zabezpieczaniem stron oraz usuwaniem z nich wirusów.
W 2025 roku, po 6 latach pracy na etacie, uznałem, że czas spróbować czegoś nowego – w końcu branża SEO zmienia się, więc czemu i ja nie mam się zmieniać? Postanowiłem zrezygnować z etatu, aby móc w pełni poświęcić się pracy jako Freelancer SEO dla moich własnych klientów i jeszcze lepiej spełniać oczekiwania oraz dowozić jeszcze lepsze wyniki.
Sprawdź, jakie efekty pozycjonowania udało mi się uzyskać dla moich klientów oraz jakie strony i sklepy wykonałem.